Home | Job Postings | Board Positions
Le français suit l'anglais
Role: Board Member / Administrateur·trice du conseil d'administration
Type: non-profit board member (unpaid)
Organization: Imagine Canada
Location: virtual/remote, anywhere in Canada
Board of Directors
One (1) position is available.
Directors of Imagine Canada meet approximately five times a year through a combination of in-person and videoconference meetings. They compose the senior decision-making body of the organization and the Board operates on a governance-as-leadership model.
Board members are expected to join a committee or working group. The time commitment varies, but is usually 2-4 hours per month. The Board conducts its business and the majority of its meetings in English, however EnglishFrench simultaneous interpretation is provided at most meetings. Imagine Canada also encourages our Board Directors to make a personal financial gift as a sign of investment in the organization. In order to ensure that financial means are not a barrier to participating on the Board, there is no minimum gift amount.
As per the organization’s Bylaws, the Nominating Subcommittee will ensure that at least half of the Directors are connected (through employment, Board or volunteer service) to an organization that is a Member of Imagine Canada. While the sector is too vast to have all subsectors represented at any one time, the organization seeks to ensure a rotation of perspectives, whereby different mission or cause areas are present on the Board.
Priority Areas
The Board is focused on achieving the priorities of the current Strategic Planning Framework & Theory of Change, and contributing to the development of a new, future facing strategy. From time to time, different priority areas emerge to support key aspects of its work. This year, the Nominating Subcommittee is giving priority to the following areas:
Call for Nominations/Expressions of Interest
Applicants are invited to complete our short online form by 11:59 pm Eastern Time on Sunday, April 6, 2025. You can contact Marie Surprenant at msurprenant@imaginecanada.ca with any questions.
Timelines
Please mention you saw this at GoodWork.ca.
Un (1) poste est disponible.
Les administrateurs et administratrices d’Imagine Canada se réunissent environ cinq fois par an, en personne ou par vidéoconférence. Le conseil d’administration est l’organe principal de prise de décisions de l’organisation et fonctionne selon le modèle « governance as leadership ».
Les membres du conseil d’administration sont appelé.e.s à siéger à un comité ou à un groupe de travail. Le temps requis pour l’exercice de ces fonctions varie, mais s’élève généralement à deux à quatre heures par mois. Le conseil d'administration mène ses activités et la majorité de ses réunions en anglais, mais une interprétation simultanée anglaisfrançais est fournie lors de la plupart des réunions. De plus, Imagine Canada encourage les membres du conseil à faire un don financier personnel à l’organisation pour signifier leur volonté d’investir dans l’organisation. Aucun montant minimum n’a été établi afin d’éviter que des considérations financières nuisent à la participation au conseil.
En vertu des statuts de l’organisation, le sous-comité de nomination doit s’assurer qu’au moins la moitié des administrateurs et des administratrices sont lié.e.s (comme employé.e, membre du conseil d’administration ou bénévole) à un organisme membre d’Imagine Canada. Bien qu’il soit impossible d’assurer la représentation de tous les sous-secteurs à son conseil d’administration en tout temps en raison de la taille du secteur, Imagine Canada cherche à garantir une « rotation des perspectives » pour assurer la présence de différentes missions et causes.
Domaines prioritaires
Les efforts du conseil d’administration sont axés sur la réalisation des priorités actuelles exposées dans le Cadre de planification stratégique et de la Théorie du changement, et contribuent à l'élaboration d’une nouvelle stratégie tournée vers l’avenir. À l’occasion, l’accent est mis sur différents domaines prioritaires pour faire avancer les points clés de son travail. Cette année, le sous-comité de nomination accorde la priorité aux éléments suivants :
Appel de mise en candidature/de déclaration d’intérêt
Les candidats sont invités à remplir notre court formulaire en ligne avant 23h59 (HE), le lundi 6 avril 2025. Pour toute question, vous pouvez contacter Marie Surprenant à l'adresse msurprenant@imaginecanada.ca .
Échéancier
Veuillez indiquer que vous avez vu cette offre sur GoodWork.ca.
Note: The above is provided on an "As Is" basis and for general informational purposes only. People and Planet (also known as "GoodWork") is not responsible for the content, accuracy, timeliness, completeness, legality, reliability, quality or suitability of this posting. We do not screen or endorse the organizations or individuals involved. If you decide to accept an offer of employment, volunteering or any other arrangement, you do so at your own risk and it is your responsibility to take all protective measures to guard against injury, abuse, non-payment or any other loss. Please read our full Terms & Conditions.
Current status: Open/apply now. Date posted: Mar 20 2025 ID: 73217